keskiviikko 21. heinäkuuta 2010

Selkätreeniä

Selkä on yksi ehdottomia suosikkilihasryhmiä treenata tällä hetkellä. Suoritustekniikoiden tarkistamisen myötä tuntuma on ollut todella hyvä, ja vaikka aluksi uusia liikeratoja hakiessa joutuikin vähän pudottamaan painoja ovat treenipainot nopeasti kivunneet taas vähintään entiselle tasolle...

Selkätreenissä erityisesti kiinnitän huomiota tuntumaan ko. lihaksessa ja siihen, etteivät tauot sarjojen välissä kasva ajallisesti liian suuriksi.
Parhaan tuntuman saan suhteellisen lyhyillä palautuksilla, rauhallisilla sarjoilla, pitkillä liikeradoilla.




Vaihtelen liikkeitä ajoittain, mutta tässä esimerkki selkäjumpasta :)





Ylätalja eteen 4x 8-10





Kapea veto 4x 8-10



Alatalja 4x 10



Kulmasoutu taljassa 3x 10-12



Takaolkapäät koneessa 4x 10-12

2 kommenttia:

  1. Hienoa Johanna! Sulla on vielä upea ura edessä, tämä on vasta alkusoittoa ;)

    VastaaPoista